Az idei elso közös túránknak öten vágtunk neki... négyen Honda AfricaTwinnel...és egy szakadár társunk 1150GS-el. Gyülekezési pont újra a Balaton környékén volt, lerövidítendo a kiutazás távolságát. Ezen gyülekezo címszó alatt elköltöttünk némi kellemes vacsorát, amiért külön köszönet MSÉ-nek és CSE-nek.... bár most már ideje lenne meghatározni, hogy végül is bográcsgulyást vagy paprikáskrumplit ettünk-e ?
Én eredetileg reggel 4 órát javasoltam indulásnak...de hagytam némi megvesztegetési lehetoséget, csoki/perc dimenzióban... Ennek megfeleloen Hunya mintegy öt kiló TuróRudival érkezet... jelezve, hogy szeret aludni. A tárgyalások reggel hétben határozták meg a végleges idopontot....... Igy Rotinak is volt másfél óra alvásideje, mivel Ö csak reggel tudott csatlakozni hozzánk..Ezek után természetesen kilenckor indultunk.....
Gyors sprint Rédicsig, majd átkompolás a vámon... Innen egybol eltértünk a tervezett (illetve csak sejtett) itinertol, mivel a térképen jelzett sztráda nem létezik. Errol korábban sokat érdeklodtem a MAK-nál, de nem tudták megmondani van-e.... Válasz: nincs.
Nem baj..... irány a Dráva-völgye..., majd, hogy ne kelljen sokat kanyarogni, úgy döntünk Ausztrián át röviditünk... Ez az utvonal már ismeros...és fantasztikus.(Lavamünd-Sittersdorf)..Csak egyszer tévedünk el a járdaszéles mellékutakon... de Herr Müller nappalijából visszafordulva megtaláljuk a helyes utat. BadVellach fele indulunk vissza Szlovéniába, sajnos kellemetlen közjátékként két osztrák rendörbe botlunk..igen szemét a hozzáállásuk, egyértelmüen zsebre dolgoznak, ocsmány szinjátékot vágnak le, hogy 400 eu-t kicsikarjanak. Jármülefoglalással fenyegetoznek, és mikor nem tudunk fizetni, órát, mobilt vagy fényképezot akarnak!!!!!! Balkáni állapotok!! Végül hosszas egyeztetés és mobiltelefonos tolmácsolás után 200 eu-val könnyebben.. (de én egy nagy sötét felhovel nehezebben) odébbállunk. Szerencsére a szuper táj feledteti a két zsebhitlert. Viszont erosen késésben vagyunk, lassan esteledik. Krajn-ban elkeveredünk, majd Bled-ben mikor már végre irányba állunk, utlezárásba botlunk..elterelés.. csak vissza nem terelnek. Mellékesen az utlezárás egy Magyar delegáció miatt volt....de nem mi voltunk azok. Szerencsére találunk egy mellékutat (illetve eloször a várat találtuk meg, mire vármániás Isti barátom már pattan is le a mociról jól megnézni... de már sötétedik, visszagumipókozzuk a motorjára és indulunk).
Szállásunk StaraFuzina-ban van.... utcanevek nincsennek, csak számozzák a házakat. Elso osztályú magánszállás... (sátorra vonatkozó inditványomat még a tervezés legelején leszavazták..... szerencsére)... wc-zuhanyzós szobák, müholdas TV-vel (ketten is egybol a focieredményt kezdik lesni)... és csak 12eu egy éjszakára.... reggelivel és adóval is csak 17... tényleg nem érdemes sátrazni!
A társaság kissé éhenkórász..tehát este 11-kor elgurulunk pizzázni....
Reggel fel kell rugdosni a bandát... ebben csak a boséges reggeli igérete segit.
Egynapi culát pakolunk fel, jó ido néz ki.
RudnoPoljen-át indulunk Radovna felé, abszolut mellékuton. Eleinte vékony aszfaltcsik kanyarok a falvak között... majd pont mikor Toma int, hogy menjek elore..egyszer csak elfogy az aszfalt... a kanyarban murvás-kavicsosra váltó uton bemutatok egy leinkább a mukorcsolyában alkalmazott figurát....majd erosen ovatosra váltva haladunk tovább.. a mellékut jelzéssel kb 25 km-ert haladunk kavicsos uton... (mondjuk a utmenti táblák itt is rendben vannak)... Mostmár tudjuk mit jelent a "Koniec Aszfalta" tábla.
Az olasz határ felé indulunk, még a határ elott mellékút indul fel a Mangart-ra.
A kezdés kicsit durva.... gyakorlatilag hiányzik az út egy szakaszon. Valamit építenek...vagy víztározót..vagy az utat :)).
Utánna megvan az aszfalt, de nem nagy öröm, tele van kotörmelékkel.... elvileg nem járt utvonal.
Jönnek az alagutak... semmi cifrázás..csak úgy kivésve a sziklából. Folyamatosan csöpög benn a víz...meg néha apróbb kövek. A legnagyobb..leghosszabb (és így legsötétebb) közepén vagy 30 cm-es bucka van a törmelékbol.... a következonek a bejáratánál fekszik egy kb 90 kg-os szikla..szépen látszik, hogy honnan eset le.... nem megnyugtató! Mint ahogy az sem, hogy kiérve a sötét alagútból... a hunyorgó ember jó ha vesz egy 90 fokos jobbkanyart... az út úgyanis így megy tovább..... aki az egyenest választja az hamar leér a hegyrol.... illetve tekintettel a 2000 méter feletti magasságra nem is olyan hamar! A kilátást felesleges ecsetelni!
Vissza ugyanaz az útvonal Korotnicaig.. Az út kétoldalán világháborus bunkerek és eroditmények láthatóak... egy mély hasadék felett 61 méter magasan ivel át a kis kohid..
Istinek persze egybol le kell másznia.......
Egy patak partján megállunk "ebédelni"... kényelmesen elvagyunk..nincs is kedvünk mozdulni...de csak egy napunk van... irány tovább. Zaga-nál ujra az olasz határ fele indulunk, a térkép szerint a határ elott vagy 5 kilométerrel indul egy mellékút fel a hágóra.. de egyszer csak a határbódénál találjuk magunkat, addig nem volt letéro! Ott viszont van egy mellékút, de lezárva!
Visszaindulunk, de nincs letéro.... jobban böngészve a térképet, kiderul, hogy két határátlépot jelöl egy uton..és az elsonél van a mellékúti letéro..tehát azt láttuk. Még most sem értem miért volt így .... de sajnos errol a szakaszról lemaradtunk. Nem baj..így is késon érkeztünk a szállásra.... 11-kor még ellenoriztük, hogy megvan-e a pizzéria...
Reggel álmos cihelodés....bágyadt indulás..majd Bledben rögtön meg is álltunk: veteránmotor csapatba botlottunk...jól meg kellett nézni oket.
Innentol már komolyan hazafele vettük az irányt.....társainkat szép fokozatosan el-el hagyogattuk menet közben... Balatonnál megálló egy vacsira (este hét)..Budapest...(este mittudoménhányóra)...Hunya irányba állit minket az M3-asra... csak menjünk amig birunk.
Nagyon lehült a levego... mindent ruhát magunkra szedünk.... kitömött plüssmaci semmi hozzánk képest.. alig tudok motorra ülni...
Éjféltájt érkezünk Nyíregyházára... a hazaút kissé hosszúra sikeredett..kb 850 km...
De Szlovénia megérte... persze több ido kell rá, most csak ennyire futotta...
MGP
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()