Ausztria 2000 július.
Na megvolt a túra, kb egy hétig
tartott. Felcuccoltunk, elindultunk Nyiregyhazarol, majd meg is álltunk
Tokajnál mert egy felborult trabicsek zárta el az utat, egybol próbálhattuk,
hogy megy a moci felmálházva a szántott földuton. Tovább a
Miskolc-Bukk-Eger-Sirok-Matrahaza-Gyongyos-Bp úton. A gyenge minoségu Egri
szakaszon elszállt a Domi fékje, leálltunk, hutöttük, aztán tovább. Bp-en
megszálltunk, reggel légtelenítettük a féket, és utántöltöttük, majd irány
Sopron (unalmas egy szakasz). Átkompolás a vámon, majd irány az Alpok.
eredetileg Wildalpenig akartunk jutni, de Mariazell-nel mar annyira beborult,
hogy elkezdtünk szállást keresni. Mázli: az elso akivel talalkoztunk Magyar volt
(Erdelybol attelepult favago), egybol kocsiba vagta magat es mutatta az utat a
campigig (kereshettuk volna, mert joval a varoson kivul van). Gyonyoru to
partjan (Erlaufsee). A campinges szokasok teccenek, este csak behajtunk,
felverjuk a satrat, fizetni csak reggel kell. Raadasul joval olcsobb volt mint
vartuk, csak 70ATS/koponya. Sajnos mire beertunk mar zuhogott, es jol borig
aztunk. De megerte, mert Marizell-t kar lett volna kihagyni, gyonyoru. Reggel
indulas a Wildalpen fele, a Salsa menten, (vadvizesek
kedvence)-Hieflau-Admont-itt letertunk egy mellekutra, bebizonyitando, hogy itt
is vannak rossz utak.....hat a korlatokat nem vittek tulzasba, egy-ket kanyarban
siman be lehet szalni egy szakadekba. Trieben-Morau-Millstatt. Szallas megint
toparti campingban 150ATS/fo. Utkozben letertunk egy hegyi tohoz vezeto fizetos
utra (20ATS-enyiert kar ott allnia soromponal), 5 KM hegyimotorozas utan meg 2
km-ert kell kutyagolni , de megeri. Fantasztikus latvany a kristalytiszta vizu
hegyi to. Ejszaka megint zuhe, de mar csak satorveres utan. Reggel tovabb a
GloBgrocner (Ausztria legmagasabb csucsa) fele. A hagoszakasz fizetos
(230ATS/motor), de a latvany leirhatatlan. Felerve elkeseredtunk, mert a
latotavolsag 3 m. Epp indultunk volna, amikor hirtelen kitisztult es meglattuk a
gleccsert . Baratommal egybol nem lehetett birni , le kellett maszni a jegre,
meg fel. Dobbenetes nezni a szintjelzo tablakat, hogy meddig ert a jegszint
10-20-30 evvel ezelott. Par evtized, es teljesen el fog tunni. Tovabb indultunk
az Edelweisplatz fele, utkozben a Hochtor-nal elerve a legmagasabb motoros
pontunkat 2505 meteren. Sajnos megin felhobe mentunk, nem lattunk semmit.
Meglepo a regi alagut, es az egy szakaszon meghagyott macskakoves ut, eszselos
lehetett az aki ezt a korabeli epitesi modszerekkel megcsinalta. Leereszkedes a
hoval szegelyezett uton, 3 meteres latotavolsaggal, vacogunk a hidegben (keves a
nyari cula), a plexire radermed a para, nem lehet letorolni.......es persze
ekkor ujra elment a Domi fekje a folyamatos lassitas miatt. Kidoglottunk mire
leertunk, ezert csak Zell am See-ig mentunk (camping a toparton 140 ATS/fo,
vegre este is joido, a szabadban aludhattunk). Itt is megerte megallni, a
varos gyonyoru, es epp folkfesztival volt, mindenhol zeneltek, szuper jo volt a
hangulat . A varosra jellemzo, hogy a nyugalma erdekeben elkerolo utat epitettek
hozza...alagutat a tobb km hosszban! Reggel Salzburg fele indultunk, par orat
eltoltottunk ott (Eloszor Suzuki boltot kerestunk, mert egy parkoloban eldolt a
Freewind es eltort a fekkar), majd az ovarost. Szep, de kulonosebben nem
nyugozott le minket. A motorboltok valaszteka annal inkabb. Tovabb Bad
Ischl-Bad Ausse fele, kb 10 km-es zsakutca vegen egy nagyon csendes campingben
szaltunk meg, egy szinte teljesen korbezart to partjan. Masnap innen hazafele
indultunk, persze a leheto legkanyargosabb uton, Wildalpennel keresztezve a
korabbi szakaszt, Rabafuzesnel kompoltunk at a hataron. Mivel campinget nem
talaltunk tovabbmentunk Kormend fele, bar ennekem mar minden bajom volt a Domi
nyergetol, aznap tul voltunk a 450 KM-en, ami enduron kicsit sok. Kormendre pont
a pentek esti nagy viharra erkeztunk, egybolt megtudtuk, hogy nincs satortabor,
de az elso harom panzio is tele volt, vegul zimmerferiben kotottunk ki. Innen
egyenletes, unalmas ut hazaig.
Az utvonal fantasztikus, koszonet erte
Istvan baratomnak, aki kijelolte, a kempingek olcsok, 150-el kalkulaltunk, de
csak egy helyen kellett ennyit vinni. A szuperbenzin 13,34-es 14,75 kozott
valtozott (nyugat fele dragult), 6 lityis fogyasztassal ki lehet birni. Kajat
vittunk, csak kenyerre es aprobb napi kajara, innivalora koltottunk, kb
1800-2000 ATS-bol ki lehetett hozni a hetet, summa 2500 km motorozasssal (hazai
szakasz is).
MGP
Na
indulhatunk.....felmálházás megtörtént..
Mariazell: Az első megálló....Első kemping: este bőrigázás, reggel ébredés a
tóparton:
Wildalpen. Salza
folyó..hajrá vadvízi evezés
Zell am See
A második kemping.
Hegyi út a tóhoz
Még jó. hogy
nem erre kell menni.
A tó 1600 méteren
Ragasztott fatartós lelátófedés egy falusi
focipályán.
Na oda kell visszamászni.......minek
jöttem le!!!
Az apró
hangyák ott a jégen az emberek...elég lemászkálni..
a gleccervasut csak pár métert visz le, kb arra a szintre,
ahol 40 éve volt a jég felső síkja......
GoldWing-ből egy
nem elég..minimum a kettő, és ha kevés a felső
doboz, a feltét csomagtartó
és az oldalsó dobozok, akkor jó még a hátsó
rátétdoboz is..a rendszám alatt. Ezeken kivül
a kempingben is volt két tökegyforma GoldWing, azoknak utánfutóik
is voltak...Norvégok jöttek velel.
Kanyarra-kanyar, ez az
igazi motorozás!
Megjöttek a Magyarok!! 1 másodperc motorleállitás-1perc
sátorverés-1óra vacsora!
Járt utat járatlanért??? Igeeen!
No comment!
Ébredés a harmadik kempingben
Hegyi folyó...csak marha jó uszóknak!
Thör vára...a fene se ostromolta volna amilyen magas (hadi
alpinizmus??)
Ide már könnyebb feljutni.....csak kedvünk nem volt.
Ébredés a negyedik kempingben!