www.mgp.hu

 

Ausztria 2000 július.

Na megvolt a túra, kb egy hétig tartott.  Felcuccoltunk, elindultunk Nyiregyhazarol, majd meg is álltunk Tokajnál mert egy felborult trabicsek zárta el az utat, egybol próbálhattuk, hogy megy a moci felmálházva a szántott földuton. Tovább a Miskolc-Bukk-Eger-Sirok-Matrahaza-Gyongyos-Bp úton. A gyenge minoségu Egri szakaszon elszállt a Domi fékje, leálltunk, hutöttük, aztán tovább. Bp-en megszálltunk, reggel légtelenítettük a féket, és utántöltöttük, majd irány Sopron (unalmas egy szakasz). Átkompolás a vámon, majd irány az Alpok. eredetileg Wildalpenig akartunk jutni, de Mariazell-nel mar annyira beborult, hogy elkezdtünk szállást keresni. Mázli: az elso akivel talalkoztunk Magyar volt (Erdelybol attelepult favago), egybol kocsiba vagta magat es mutatta az utat a campigig (kereshettuk volna, mert joval a varoson kivul van). Gyonyoru to partjan (Erlaufsee). A campinges szokasok teccenek, este csak behajtunk, felverjuk a satrat, fizetni csak reggel kell. Raadasul joval olcsobb volt mint vartuk, csak 70ATS/koponya. Sajnos mire beertunk mar zuhogott, es jol borig aztunk. De megerte, mert Marizell-t kar lett volna kihagyni, gyonyoru. Reggel indulas a Wildalpen fele, a Salsa menten, (vadvizesek kedvence)-Hieflau-Admont-itt letertunk egy mellekutra, bebizonyitando, hogy itt is vannak rossz utak.....hat a korlatokat nem vittek tulzasba, egy-ket kanyarban siman be lehet szalni egy szakadekba. Trieben-Morau-Millstatt. Szallas megint toparti campingban 150ATS/fo. Utkozben letertunk egy hegyi tohoz vezeto fizetos utra (20ATS-enyiert kar ott allnia soromponal), 5 KM hegyimotorozas utan meg 2 km-ert kell kutyagolni , de megeri. Fantasztikus latvany a kristalytiszta vizu hegyi to. Ejszaka megint zuhe, de mar csak satorveres utan. Reggel tovabb a GloBgrocner (Ausztria legmagasabb csucsa) fele. A hagoszakasz fizetos (230ATS/motor), de a latvany leirhatatlan. Felerve elkeseredtunk, mert a latotavolsag 3 m. Epp indultunk volna, amikor hirtelen kitisztult es meglattuk a gleccsert . Baratommal egybol nem lehetett birni , le kellett maszni a jegre, meg fel. Dobbenetes nezni a szintjelzo tablakat, hogy meddig ert a jegszint 10-20-30 evvel ezelott. Par evtized, es teljesen el fog tunni. Tovabb indultunk az Edelweisplatz fele, utkozben a Hochtor-nal elerve a legmagasabb motoros pontunkat 2505 meteren. Sajnos megin felhobe mentunk, nem lattunk semmit. Meglepo a regi alagut, es az egy szakaszon meghagyott macskakoves ut, eszselos lehetett az aki ezt a korabeli epitesi modszerekkel megcsinalta. Leereszkedes a hoval szegelyezett uton, 3 meteres latotavolsaggal, vacogunk a hidegben (keves a nyari cula), a plexire radermed a para, nem lehet letorolni.......es persze ekkor ujra elment a Domi fekje a folyamatos lassitas miatt. Kidoglottunk mire leertunk, ezert csak Zell am See-ig mentunk (camping a toparton 140 ATS/fo, vegre este is joido, a szabadban aludhattunk).  Itt is megerte megallni, a varos gyonyoru, es epp folkfesztival volt, mindenhol zeneltek, szuper jo volt a hangulat . A varosra jellemzo, hogy a nyugalma erdekeben elkerolo utat epitettek hozza...alagutat a tobb km hosszban! Reggel Salzburg fele indultunk, par orat eltoltottunk ott (Eloszor Suzuki boltot kerestunk, mert egy parkoloban eldolt a Freewind es eltort a fekkar), majd az ovarost. Szep, de kulonosebben nem nyugozott le minket. A motorboltok valaszteka annal inkabb.  Tovabb Bad Ischl-Bad Ausse fele, kb 10 km-es zsakutca vegen egy nagyon csendes campingben szaltunk meg, egy szinte teljesen korbezart to partjan. Masnap innen hazafele indultunk, persze a leheto legkanyargosabb uton, Wildalpennel keresztezve a korabbi szakaszt, Rabafuzesnel kompoltunk at a hataron. Mivel campinget nem talaltunk tovabbmentunk Kormend fele, bar ennekem mar minden bajom volt a Domi nyergetol, aznap tul voltunk a 450 KM-en, ami enduron kicsit sok. Kormendre pont a pentek esti nagy viharra erkeztunk, egybolt megtudtuk, hogy nincs satortabor, de az elso harom panzio is tele volt, vegul zimmerferiben kotottunk ki. Innen egyenletes, unalmas ut hazaig.
 Az utvonal fantasztikus, koszonet erte Istvan baratomnak, aki kijelolte, a kempingek olcsok, 150-el kalkulaltunk, de csak egy helyen kellett ennyit vinni. A szuperbenzin 13,34-es 14,75 kozott valtozott (nyugat fele dragult), 6 lityis fogyasztassal ki lehet birni. Kajat vittunk, csak kenyerre es aprobb napi kajara, innivalora koltottunk, kb 1800-2000 ATS-bol ki lehetett hozni a hetet, summa 2500 km motorozasssal (hazai szakasz is).

MGP

 

mgp@mgp.hu

 

 

Na indulhatunk.....felmálházás megtörtént..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mariazell: Az első megálló....Első kemping:  este bőrigázás, reggel ébredés a

tóparton:
 


 

Wildalpen. Salza folyó..hajrá vadvízi evezés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 
 


 
 


 

  Zell am See


 


 

A második kemping.

 
 
 
 

Hegyi út a tóhoz


 
 

Még jó. hogy nem erre kell menni.

A tó 1600 méteren  Ragasztott fatartós lelátófedés egy falusi focipályán.

Na oda kell visszamászni.......minek jöttem le!!! Az apró hangyák ott a jégen az emberek...elég lemászkálni.. a gleccervasut csak pár métert visz le, kb arra a szintre, ahol 40 éve volt a jég felső síkja......


 
 


 
 


 
 

GoldWing-ből egy nem elég..minimum a kettő, és ha kevés a felső doboz, a feltét csomagtartó
és az oldalsó dobozok, akkor jó még a hátsó rátétdoboz is..a rendszám alatt. Ezeken kivül a kempingben is volt két tökegyforma GoldWing, azoknak utánfutóik is voltak...Norvégok jöttek velel.

Kanyarra-kanyar, ez az igazi motorozás!

Megjöttek a Magyarok!! 1 másodperc motorleállitás-1perc sátorverés-1óra vacsora!

 


Járt utat járatlanért??? Igeeen!

             No comment!


 
 


Ébredés a harmadik kempingben


 
 
 


Hegyi folyó...csak marha jó uszóknak!
 


Thör vára...a fene se ostromolta volna amilyen magas (hadi alpinizmus??)

Ide már könnyebb feljutni.....csak kedvünk nem volt.


 
 


 


Ébredés a negyedik kempingben!